Svar:
SEO, også kaldet for søgemaskineoptimering, er når man optimerer hjemmesider med øje for at komme højere op i Google’s resultater, hvor man her får mulighed for flere besøgende, ganske gratis. Ved SEO kommunikerer man både til Google og kunden, hvilket i nogle tilfælde er et problem. Det gør ordene kringlet og knap så direkte når man skriver med øje for at komme op i Google. Du bør virkelig vurderer om du vil bruge Google som en salgskanal, da hvis en kunde fra Facebook, lander på en side, som egentlig er tiltænkt Google-besøgende, så vil du ikke have samme konvertering, som hvis du havde en side udelukkende til Facebook-besøgende. Hvis du bruger en underside både til Google-besøgende og Facebook besøgende så udnytter du ikke dit fulde potentiale. Når dine underside kun henvender sig til én kanal bliver alt bedre: din konvertering, kommunikation og salg vil gå op i en højere enhed og du vil kunne mærke dette på bundlinjen. SEO er derfor en super salgskanal når man har en underside, der kun kommunikerer til Google-besøgende, men hvis man bruger samme til Facebook annoncering også, så har man et problem.