Svar:
Et social medie er hvor folk færdes, mødes og kommunikerer – online. De sidder ikke foran hinanden, snakker og hører hvordan det går, som man kan gøre på kaffebaren. Derimod sidder man, ofte på sin telefon, uden den største hjerne aktivitet og scroller ned af et såkaldt feed af updates. Instagram er et social medie, som kun indeholder billeder, som man kan kommaterer og selv poste. Du har mulighed for at tilføje filtre og andre effekter, for at skabe nogle stemninger i dine billeder. Det er også et nyt medie for annoncører, hvor du som webshopejer kan fremhæve dine produkter eller måske bare artikler. Specielt pigerne bruger instagram til at finde inspiration til dagligdagen seværdigheder. Alt fra tøj, rejser og kaffer ser man på Instagram, og man bliver derfor inspireres til samme. Instagram er et sandt socialt medie, med det formål om at inspirerer. Facebook er nok det mest velkendte sociale medie. Her samles folk af mange grunde. Nogle segmenter bruger det fordi de vil kommunikerer med deres venner, og fordi de underholdes af det feed, som er målrettet til dig. Facebook ved nemlig hvad du kan lide og er eksperter i at vise dig videoer, som du synes er sjove, for de ved også at det er hvad der gør du ikke erstatter dem. Hvis de bliver erstattet og mister brugere vil de betyder de ikke har grundlag for data og annoncering, som er deres meget unikke USP, når de sælger annoncer. Det nye sociale medie, Snapchat, stormer frem. De unge har taget det til sig og snart vil også den ældre generation omfavne dette sociale medie, hvor man kun har mulighed for at sende videoer eller billeder i 10 sekunder. Når modtageren åbner dem vil de altså forsvinde efter 10 sekunder. Det er kort, hurtig og direkte kommunikation.